• Digitale drukproef vooraf
  • Offerte op maat
  • Bedrukt = gratis levering
0
010 - 754 92 60

In beeld bij uw doelgroep in 2016: TV niet meer het centrale scherm in de huiskamer

Doelgroep beeldscherm 2016Een gemiddelde Nederlander is ruim 8,5 uur per dag bezig met media. Van de krant ’s ochtends vroeg tot het gebruik van tablet ’s avonds in bed: we zijn constant informatie aan het verwerken. Lange tijd was de TV hét scherm als het ging om mediagebruik. Een Nederlander zat vaak elke dag meer dan 2 uur voor de buis: het maakte televisiereclames tot een populair marketingmiddel. Met de opkomst van smartphones, tablets en andere apparaten veranderde de situatie echter langzaam. In 2013 was de TV nog veruit het belangrijkste apparaat in de huiskamer: van alle tijd die werd besteed aan audiovisuele content slokte de TV 93% op. Recent Brits onderzoek heeft echter uitgewezen dat de TV is ingehaald door andere schermen: niet alleen wordt er minder TV gekeken, 70% geeft aan tijdens het TV kijken gebruik te maken van een smartphone of tablet. Ook in Nederland neemt de kijktijd voor TV af: voornamelijk onder jongeren is de verandering groot met in 2015 een daling van 10 tot 20% in vergelijking met 2014.

Van televisie naar telefoon en tablet

Steeds vaker blijft de TV uit of wordt hij gebruikt als achtergrond terwijl men op telefoon of tablet bezig is. Hierop worden dan ook steeds vaker televisieprogramma’s gekeken via uitzendinggemist, RTL XL, YouTube of andere kanalen. Adverteerders volgen de kijkers natuurlijk: door middel van pre-roll, mid-roll en post-roll advertenties krijgt men nu de reclames voor de kiezen. Wanneer er geen adblocker wordt gebruikt, althans. Een andere manier om op deze nieuwe manier van mediagebruik in te spelen, is door een praktisch relatiegeschenk als een styluspen of telefoonstandaard cadeau te geven aan uw doelgroep. Zo maakt u op een slimme manier gebruik van het veranderende medialandschap!

Reageer op dit bericht.
We zijn benieuwd naar je mening!

back to top
Sluiten

Garanties

Geen verrassingen

Contact